وحدت دو حزب برادر به همه یاران مبارک باد!
داکتر حیدر عدل داکتر حیدر عدل

روز شنبه هفته پیش با تدویر نشست مشترک شوراهای اروپایی نهضت فراگیر دموکراسی و ترقی افغانستان و حزب متحدملی افغانستان، به اشتراک شمار زیادی از مهمانان در یکی از شهرک های هالند برمبنای رهنمود شورای واحد رهبری در داخل کشور،شورای واحد رهبری در اروپا ایجاد گردیده و یکی از آرزوهای دیرین من در باب نزدیک شدن همرزمان در یک صف واحد جوانه زد.

پیش از اینکه مکث کوتاهی بر تاثیرات شگرف این رویداد تاریخی و بزرگ سیاسی در زنده گی دهها و صدها رفیق حزبی که بنابر عوامل معین از عضویت در سازمان های سیاسی برخاسته از حزب مادر ابأ ورزیده اند،داشته باشم،می خواهم صمیمانه ترین تمنیات و شادباش های قلبی خویش را به همه اعضای حزب واحد در داخل و خارج از کشور ابراز دارم.

همانگونه که تذکر دادم، من هم بنابر همین عامل که از دوری و شقاق رهروان آرمان و اندیشه خدمت به انسان زحمتکش جامعه ما پس از سقوط حاکمیت رنج می بردم، از کار فعال حزبی و سیاسی دوری گزیده بودم.

اما اشتراک در جلسه، خون تازه را در رگهایم جاری ساخت.فضا و هوای جلسه،سخنرانی ها و بويژه صحبت رهنمودی و داعیانه رفیق عزیز نوراحمدنور یکی از رهبران و اساس گذاران ح.د.خ.ا،آنقدر شور و هیجان را در وجودم برانگیخت که اینک بدون ضیاع وقت،خواستم با نگارش این چند جمله کوتاه نه تنها همبسته گی خود را با این پروسه الهام بخش اعلام دارم،بلکه عضویت خود را در صفوف حزب واحد ابلاغ دارم.

واقعاً جلسه از آغاز تا فرجام آن در فضای خیلی گرم و رفیقانه با چهره های مصمم،شاداب و خرسند اشتراک کننده گان که از نقاط مختلف اروپا حضور بهم رسانیده بودند؛پیش رفته و به جشن همگانی مبدل گردیده بود.به باور من برای هر اشتراک کننده که بطور مهمان در آن حضور یافته بود،دیگر جای پرسش را برای تصمیم گیری باقی نمی ماند.

من امیدوارم که همه رفقای عزیز ما که تا اکنون در گوشه یی در حالت انتظار نشسته اند،از این موقع خیلی مساعد استفاده کرده و با عضویت شان در صفوف حزب واحد راه را برای ایجاد یک حزب سراسری و کنگره واحد که آرمان همه میهن پرستان و عدالت پسندان کشورما است،هموار سازند.

به امید روزی که ما بتوانیم حزب قوی،مستحکم و سراسری را ایجاد نماییم.

بگذار ادغام تشکیلاتی سرآغاز وحدت همه نیروهای ترقی پسند و مدافعین منافع زحمتکشان کشور ما در یک حزب واحد باشد.  

 

بااحترام

لندن انگلستان


February 8th, 2010


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها